Reklama w formie trailera

Aby zrobić reklamę, która przyciągnie uwagę odbiorców i przyniesie firmie sukces jest coraz trudniejsze. Światowe marki jednak nie ustają w próbach stworzenia czegoś unikalnego i zapadającego w pamięć, a do reklam wykorzystuje się coraz bardziej zaawansowane technologie.

Marketing narracyjny

Storytelling jeszcze do niedawna był domeną znaną w świecie produkcji filmów – w końcu aby zrobić dobry film, trzeba mieć dobrą historię. Specjaliści od reklamy widocznie uważniej przyjrzeli się produkcjom pełnometrażowym, ponieważ obecnie możemy oglądać coraz więcej reklam, które opowiadają nam jakieś historie, a sam produkt pełni rolę dodatku. Bez wątpienia takie reklamy mają o wiele większe walory estetyczne i zapadają w pamięci jako małe dzieła sztuki. Zanim powiemy o tym więcej, posłużymy się przykładem – reklamą stworzoną na 160-lecie istnienia amerykańskiej firmy Burberry, a dodatkowo jest częścią kampanii świątecznej.

Reklama jak zwiastun filmowy

Firma Burberry postanowiła w pełni wykorzystać dobrodziejstwa produkcji filmowej, stworzyła trzyminutową reklamę, która działa na zasadzie trailera filmowego, a zobaczyć na niej możemy burzliwą historię życia założyciela marki Burberry, Thomasa Burberry’ego. W reklamie wystąpiły gwiazdy światowego formatu, w tym Sienna Miller, Domhnall Gleeson, Dominic West oraz Lily Jones. Reżyserem został Asif Kapadia, znany z fenomenalnego filmu „Amy”, za którego zresztą dostał Oscara. Jak łatwo się domyślić, budżet tej reklamy na pewno był ogromny, ale czego się nie robi, żeby uczcić rocznicę? Po obejrzeniu tej reklamy mamy wręcz ochotę obejrzeć film – który do tej pory jeszcze nie powstał, ale kto wie? W każdym razie, Burberry wiedziało co robić. Wykorzystanie wizerunku znanych aktorów i gwiazd to jedno z najczęściej stosowanych rozwiązań podczas tworzenia reklam. Dzięki nim wzbudza się w odbiorcy przyjemne odczucie – skoro aktor, którego darzę sympatią używa telefonu Burberry, to na pewno jest dobrym sprzętem. Jednak wyprodukowanie reklamy, na którą składa się jakaś historia, z początkiem, rozwinięciem i końcem – to o wiele trudniejsza sprawa.

Promowanie na większą skalę

Wykorzystywanie narzędzi filmowych do reklam ma także szerokie zastosowanie w kampaniach społecznych. Prawdziwymi mistrzami w nich są Azjaci, którzy doskonale potrafią wzbudzić w odbiorcy szereg różnorodnych emocji. Kampanie społeczne mają za zadanie opowiedzenie o jakimś ważnym społecznym problemie i zaproponowanie jego dobrego rozwiązania, pokazanie właściwych zachowań i spróbowanie utrwalenia ich. Im lepiej te kampanie są zrobione, tym większa szansa, że zapadną odbiorcy w pamięć i tak szybko nie przełączy programu. Dlatego produkowanie reklam czy kampanii społecznych na wzór zwiastunu filmowego zdaje się być doskonałym pomysłem, na pewno bardziej czasochłonnym i drogim, ale z drugiej strony o wiele lepszym jakościowo. Coraz więcej światowych marek decyduje się na taki krok, w tym również tych polskich. Wystarczy obejrzeć fenomenalne reklamy serwisu Allegro z zeszłorocznej kampanii świątecznej, by docenić trud takiej produkcji. Wygląda na to, że powoli wkraczamy w nową erę tworzenia reklam.

ul. Mobilna 5 25-415 Kraków

863-632-824

kontakt@atrestudio.pl