Motywy filmowe w reklamach

Motywy filmowe w reklamach

Wykorzystywanie motywów ze znanych filmach w reklamach jest bardzo dobrym posunięciem marketingowym – oczywiście w chwili, gdy dany motyw zostanie zaprezentowany pomysłowo. Dzięki temu istnieje ogromna szansa, że potencjalny klient z powodzeniem rozpozna użyty motyw, a jeśli jest fanem filmu, na pewno sięgnie po produkt. Z drugiej strony, wykorzystanie motywów filmowych w reklamach promuje także ten film – więc zachęca do wybrania się na np. jego drugą część do kina albo zakupienie wersji DVD czy Blue Ray.

Podwójna korzyść

Z tej techniki skorzystali producenci reklam dla znanej firmy produkującej oleje silnikowe – Castrol. Reklama została dobrze przemyślana, bo i powiązana tematycznie – wykorzystano w niej słynną scenę z filmu „Szybcy i wściekli”. Chodzi o pojedynek w krajobrazie lodowca Jukon w Kanadzie, w którym piękna i seksowna kobieta w Jaguarze wzmocnionym przez olej Castrola, mierzy się np. z armią czołgów, okrętami podwodnymi czy rakietami.

Technika mieszanej rzeczywistości

Do wyprodukowania tak zaawansowanej technologicznie reklamy zastosowano tzw. technikę mieszanej rzeczywistości, do czego potrzebowano skonstruowanie specjalnego kasku, który połączyłby rzeczywisty krajobraz (czyli wspomniany już lodowiec) z komputerowymi obrazami przeszkód. Jak łatwo się domyślić, budżetu takiej reklamie mógłby pozazdrościć niejeden film. Chodziło o pokazanie emocji płynących z intensywności jazdy oraz adrenaliny płynącej z samego wyścigu. W takiej chwili chyba nikt by nie myślał o tym, czy dany samochód nie wywinie jakiejś niespodzianki – dlatego trzeba wlać do niego olej od Castrola. Sama aktorka występująca w reklamie przyznała, że była to bardzo wymagająca rola, po pierwsze ze względu na trudność poruszania się w jednym z najbardziej niebezpiecznych terenów na naszej planecie, a po drugie ściganie się z komputerowymi obrazami z kasku. Nawet dla kaskaderki - Debbie Evans, która cieszy się sławą nieustraszonej - udział w produkcji tej reklamy był prawdziwym wyzwaniem.

Test Tytanu

Cały pojedynek nazwano Testem Tytanu. Podczas jego trwania, kobieta mogła polegać jedynie na swojej intuicji, umiejętnościach prowadzenia samochodu oraz samym samochodzie wspomaganym olejem. Przeszła Test Tytanu pomyślnie, co oczywiście przekonuje o skuteczności oleju Castrola, ale także łamie stereotypy kobiety za kółkiem.

Magia reklamy

Castrol pokazał, jak świetnie robić reklamę czerpiąc z niej wiele korzyści jednocześnie. Prócz ogromnego budżetu, zawarł w tej produkcji właściwie większość elementów, które przyciągają uwagę odbiorcy – piękną kobietę, szybki samochód, rewelacyjne krajobrazy oraz motyw z kultowego filmu. To doskonały przykład tego, jak się robi reklamy na wielką skalę. Oprócz niewątpliwego sukcesu, ta reklama na pewno zapadnie w pamięci odbiorców na długie lata i posłuży jako wzór na uniwersytetach z całego świata. Dodatkowo, tak jak już wspomnieliśmy na początku, przyniosła korzyści nie tylko firmie produkującej oleje samochodowe, ale także producentom filmu "Szybcy i wściekli", producentom Jaguarów, a także w jakiś sposób przyczyniła się do promowania krajobrazu Kanady.

ul. Mobilna 5 25-415 Kraków

863-632-824

kontakt@atrestudio.pl