Fotografia reklamowa - ustawienie aparatu

Fotografia reklamowa - ustawienie aparatu

Każdy kto posiada sklep internetowy wie, jak ważne jest atrakcyjne zaprezentowanie swoich produktów. Dzisiejsi użytkownicy konsumują oczami, dlatego ten pierwszy kontakt, jakim jest fotografia produktu, decyduje często o realizacji zakupu. Na szczęście nie trzeba od razu zatrudniać profesjonalnej firmy, która wykona zdjęcia, a przy okazji policzy sobie wysoko za usługę. Szczególnie ci e-przedsiębiorcy, którzy dopiero wkroczyli na rynek, nie mogą sobie pozwolić na tego rodzaju inwestycje. Oryginalne i ciekawe zdjęcia reklamowe można wykonać w domu. Dziś podpowiadamy jak ustawić aparat, aby osiągnąć jak najlepsze efekty.

Ustawienie aparatu oraz przygotowanie sceny jest niezwykle istotne w fotografii reklamowej. Odpowiednio wykonane pozwolą na osiągnięcie profesjonalnego efektu, który zaintryguje twoich potencjalnych klientów. Oto, co musisz zrobić, aby przygotować swój aparat do wykonania fotografii reklamowej. Żeby efekty były jak najlepsze, wprowadź optymalne ustawienia w trybie manualnym.

Jak przygotować scenę
Przygotowując studio do reklamowej sesji zdjęciowej, musimy zacząć od odpowiedniego rozstawienia planu zdjęciowego. Optymalnym rozwiązaniem jest ustawienie produktu na białym tle i białej podstawie. Naprzeciw obiektu ustawiamy aparat. Po dwóch stronach urządzenia, rozstawiamy dwie lampy pod kątem 45 stopni. Upewnij się, że świecą lekko z góry, pod kątem 35 stopni. Pozwoli ci to na uzyskanie obiektywnego wyglądu produkty, bez zbędnych cieni. Pamiętaj, że niezwykle istotne jest dobre ustawienie wszelkich odległości oraz wykorzystanie właściwej ogniskowej. Najlepiej sprawdzi się ogniskowa 50mm, pozwala ona bowiem na ukazanie rzeczy w odpowiednich proporcjach. Oczywiście jeśli dysponujesz dużą przestrzenią studyjną, możesz spokojnie wykorzystać dłuższe ogniskowe, które pozwolą na maksymalnie realistyczne ukazanie proporcji produktu. Ustaw aparat na statywie i znajdź ciekawy kadr, który uwypukli wszystkie zalety fotografowanego przedmiotu.

Jak ustawić aparat
Można mówić o standardowych ustawieniach aparatu w fotografii reklamowej, pozwalających na zadawalające efekty. Absolutną podstawą będzie tu przysłona. Na samym początku zabierz się zatem za ustawienie ISO 100, przy czym maksymalna regulacja nie powinna przekraczać 200. Teraz możesz zająć się ustawienie przysłony – najlepiej sprawdza się wartość f8. Takie parametry pozwalają uwiecznić większość obiektów z zachowaniem właściwej głębi ostrości, przy ogniskowej 50mm. Oczywiście można swobodnie kombinować tak, żeby uzyskać ciekawe efekty, jednak te ustawienia są optymalne i sprawdzone tak, aby pomóc wykonać dobre zdjęcie tym, którzy nie zajmują się fotografią reklamową zawodowo. Teraz możesz uruchomić tryb preselekcji przesłony, co sprawi, że aparat sam ustawi wartość czasu naświetlania. Tutaj należy podkreślić, że czas naświetlania będzie inny w poszczególnych sytuacjach, w zależności od mocy światła, które pada na fotografowaną rzecz. Równie ważny jest statyw, ponieważ czas naświetlania może trwać nawet do pięciu sekund. Następnie wykonaj zdjęcie próbne i przyjrzyj się efektom. Oceń czy biel tła jest faktycznie bielą, ponieważ może się okazać, że należ nieco rozjaśnić obraz. Inne pomocne ustawienia, które warto dokładnie określić to balans bieli, kontrola kolorów oraz tryb fotografowania.

ul. Mobilna 5 25-415 Kraków

800-300-400

kontakt@mojastrona.pl