Fotografia reklamowa - jak ustawić światła?

Fotografia reklamowa - jak ustawić światła?

Każdy kto chce się zająć fotografią reklamową w domowym zaciszu powinien poznać kilka podstawowych zasad, które pomogą osiągnąć jak najlepsze efekty. Dziś opowiemy trochę o ustawieniu światła podczas wykonywania zdjęć reklamowych. Z pozoru zrobienie zdjęć produktom, wydaje się łatwe, jednak sprawa jest bardziej skomplikowana. Na szczęście z naszym poradnikiem, szybko opanujesz podstawy i będziesz mógł zająć się fotografią reklamową. Jest to umiejętność szczególnie przydatna w sytuacji, gdy prowadzi się własny e-sklep lub wytwarza oryginalne produkty, które chcemy wystawić na aukcję.

Wcale nie potrzeba nam profesjonalnego studia, żeby wykonać ciekawe zdjęcia reklamujące naszego produkty. To, co musimy zrobić to opanowanie światła i zebranie właściwego zestawu oświetleniowego. Pomogą nam w tym wybrani sprzedawcy, dysponujący gotowymi zestawami oświetleniowymi, przeznaczonymi specjalnie do fotografii reklamowej. Co jeszcze trzeba zrobić, żeby światło sprzyjało naszej sesji zdjęciowej?

Oświetlenie sceny
Pamiętajmy, że scena, na której będzie fotografowany przedmiot wymaga odpowiedniego oświetlenia. Mowa tu o takich aspektach, jak mobilność sprzętu. Musimy ustalić czy produkt będzie miał sesję w studio czy w plenerze. Kiedy wychodzimy na zewnętrz często możemy wykorzystać oświetlenie zastane, jednak zależy to od wielu czynników. Światło dzienne byłoby oczywiście najlepszą z istniejących opcji, ponieważ nie wymaga użycia specjalistycznego sprzętu. Warto zatem pamiętać, że fotografie najlepiej wykonywać wczesnym popołudniem. W zasadzie lampy podczas sesji reklamowej mają raczej za zadanie wspierać naświetlenie, a nie je tworzyć. Warto zaznaczyć, ze w trakcie ustawiania świateł powinniśmy przemyśleć sprawę cieniowaniem przedmiotu na planie. W sytuacji fotografii reklamowej lepiej unikać ciężkich cieni, powstających, kiedy gdy moc i rozmiar źródła światła są mniejsze od fotografowanego produktu. Zdecydowanie lepiej prezentuje się efekt cieni miękkich. W tym celu można użyć dyfuzora do flesza, który sprawia, że światło rozprowadzane jest bardzo delikatnie i równomiernie. Należy podkreślić, że poza dobrym oświetleniem i działającym obiektywem, niezwykle istotne jest to, aby przedmiot zwyczajnie dobrze wyglądał. Jeśli do sesji użyjemy zabrudzonego produktu, światło uwidoczni wszelkie mankamenty. Raczej nie chcesz, aby twój produkt reklamować się zbędnymi niedoskonałościami, które nie przysporzą ci nowych klientów.

Światło ciągłe
Do profesjonalnych sesji reklamowych przydatny jest dostęp do światła ciągłego, czyli zestawu z parasolką lub softboxa. W praktyce wykonanie zdjęcia wygląda wówczas tak, że musimy ustawić odpowiednio czas naświetlania. Najlepiej zrobić to tak, żeby fotografia zostało właściwie naświetlona dla mocy światła ciągłego. Musisz pamiętać, że im mocniejsze lampy są używane w trakcie sesji, tym czas oczekiwania na zrobienie fotografii będzie dużo krótszy. W sytuacji, gdy musimy użyć lam o słabszej mocy, musimy liczyć się z tym, że czas naświetlania może wydłużyć się nawet do kilku sekund. Między innymi dlatego niezbędne jest zaopatrzenie się w statyw oraz wężyk spustowy, które pozwolą spokojnie wykonać zdjęcie. Powód stosowania statywu jest oczywisty, nikt z nas nie jest w stanie stać zupełnie nieruchomo z aparatem w dłoni, czekając aż skończy się proces naświetlania

ul. Mobilna 5 25-415 Kraków

800-300-400

kontakt@mojastrona.pl