Dwa typowe błędy w fotografii odzieżowej

Dwa typowe błędy w fotografii odzieżowej

Branża e-commerce stale się zmienia. Mimo że trendy pojawiają się i znikają z każdym kolejnym sezonem, jest kilka rzeczy, które muszą pozostać takie same - szczególnie w fotografii odzieżowej. Przedstawiamy dwa duże błędy, które popełnia wielu fotografów produktów i omawiamy sposoby ich uniknięcia w celu tworzenia oszałamiających zdjęć.

Błąd nr 1: Nieodpowiednie przygotowanie odzieży

Na pewno chcesz, aby Twoje produkty wyglądały jak najlepiej w momencie ich prezentacji klientom. Jednak łatwo zrozumieć, że odzież może ulec pognieceniu, a nawet zacząć wyglądać na używaną w wyniku przechowywania i transportu. Przygotowywanie ubrań to jeden z najistotniejszych punktów początkowych podczas fotografowania odzieży.

Niestety wielu fotografów odzieżowych pomija ten krok i woli polegać na Photoshopie, aby poprawić zagniecenia, usunąć plamy czy inne defekty powstałe podczas przechowywania lub transportu. Photoshop nie jest magiczną różdżką. Potrzeba czasu i wiedzy, aby opanować zaawansowane techniki edycji, a wszystkie wprowadzane zmiany są "destrukcyjne" dla zdjęcia i negatywnie wpływają na jego jakość. Z tego powodu z Photoshopa najlepiej skorzystać, aby wprowadzić ostateczne poprawki i korektę kolorów.

Ważne jest, aby dokładnie obejrzeć produkt od góry do dołu, wewnątrz i na zewnątrz. Czy są jakieś metki, naklejki i inne rodzaje materiałów identyfikujących, które należy usunąć? Jeżeli tak, zrób to! Gdy produkt jest pomarszczony lub pognieciony, żelazko pozwoli doprowadzić go do idealnego stanu. Specjalne wałki do czyszczenia doskonale nadadzą się do usunięcia kurzu i nitek.

Błąd nr 2: Nieużywanie manekina lub modela żywego

Wielu fotografów odzieżowych nie zwraca uwagi na znaczenie kształtu odzieży i jej dopasowania do klientów. Odzież można odpowiednio „ukształtować” poprzez fotografowanie jej na manekinach lub modelach. Zamiast tego fotografowie po prostu układają ubrania na płasko lub fotografują je na wieszakach. To ogromny błąd! Fotografowanie odzieży na manekinie lub na żywo może być najlepszym sposobem prezentacji jej kształtu i zachęcenia klientów do jej wizualizacji na sobie.

Modele sprawiają, że ubrania ożywają, ale gdy modeli nie można zatrudnić ze względu na ograniczenia budżetowe lub czasowe, manekin to najlepsza rzecz, której można użyć przy bardzo niskim budżecie. Umożliwienie klientowi zobaczenia kształtu i naturalnego drapowania każdego produktu da mu realistyczne wyobrażenie o nim i zapewni wyższą jakość zakupów. Trochę stylistyki też się przyda. Jeśli ubranie wydaje się zbyt duże na konkretnym manekinie, spróbuj je dopasować używając szpilek czy klamer, aby było odpowiednio wyprofilowane.

ul. Mobilna 5 25-415 Kraków

863-632-824

kontakt@atrestudio.pl