Dlaczego zdjęcia produktów są takie ważne w e-commerce?

Dlaczego zdjęcia produktów są takie ważne w e-commerce?

Wszyscy wiemy, że do skutecznej sprzedaży produktów online, potrzebujemy obrazów. Czy kiedykolwiek odwiedzaliście czyjeś aukcje w serwisie Allegro lub robiliście zakupy w Internecie i widzieliście ogłoszenia, które zawierały solidny opis przedmiotu, ale nie zawierały żadnych zdjęć lub zdjęcia były niewyraźne? Jaka była wasza pierwsza myśl? Zapewne pojawiły się podejrzenia, że sprzedający ma coś do ukrycia, nie pisze wszystkiego o stanie produktu. Takie myśli nie skłaniają do zakupów i nieważne, ile wysiłku sprzedawca włożył w opis produktu.

Obrazy produktów wzmacniają markę

Trudno nazwać zdjęcia produktów "tajemnicą" sukcesu e-commerce, ponieważ większość sprzedawców detalicznych w dzisiejszych czasach wie, jak ważna jest ich rola. Dobrej jakości zdjęcia są świadectwem profesjonalizmu firmy. Pozwalają skuteczniej budować pozytywny wizerunek marki. W odczucie klientów są również wyrazem szacunku dla potencjalnych kupujących. Ale to nie jedyna funkcja zdjęć produktowych.

Zdjęcia dają natychmiastową informację

Ludzie są z natury wzrokowcami. Nasze mózgi dużo łatwiej i szybciej przyswajają informacje wizualne w porównaniu z tekstem. Stare powiedzenie "Obraz wart jest 1000 słów" jest z pewnością oparte na prawdzie. Pojedyncze ujęcie produktu może dostarczyć bardziej istotnych informacji o jakości produktu, niż akapity tekstu. Po co łamać sobie głowę, opisując wymiary, kolory, kształt produktów i inne ich cechy, gdy jedno zdjęcie może wykonać za nas całą pracę? Zdjęcia z pewnością pomagają klientom zapoznać się z przedmiotem przed jego zakupem.

Obrazy pomagają nam skanować stronę internetową

Niewiele osób czyta strony, które odwiedza od deski do deski. Mały procent czytelników czyta słowo w słowo, a większość po prostu przegląda najciekawsze fragmenty. Nie inaczej jest ze stronami sklepów online. Obrazy pokazują czytelnikom, co macie do zaoferowania, bez konieczności dokładnego czytania każdego opisu. Jeśli posiadacie świetne zdjęcia produktów, klienci na pewno zatrzymają się, aby przeczytać szczegóły.

Obrazy są przyjazne SEO

Optymalizacja tekstu to dobre rozwiązanie, pomagające zwiększyć ruch na stronie, ale obrazy mogą jeszcze bardziej zwiększyć wartość SEO naszej witryny. Każdy obraz zawiera nazwę pliku i tekst alternatywny, który można dowolnie dostosować, by poprawić miejsce w rankingu wyników wyszukiwania. Dzięki zastosowaniu zdjęć wyszukiwarki mają więcej informacji do pobrania.

ul. Mobilna 5 25-415 Kraków

863-632-824

kontakt@atrestudio.pl