Co jest najważniejsze w fotografii reklamowej?

Co jest najważniejsze w fotografii reklamowej?

Podstawowym zadaniem fotografii reklamowej jest takie przedstawienie produktu, które sprawi, że w odbiorcy zrodzi się chęć posiadania właśnie tej rzeczy. W skrócie – fotografia reklamowa ma kusić. Należy podkreślić, że dziedzina ta rządzi się swoimi prawami, dlatego przed wykonaniem sesji warto zapoznać się z metodami, które pozwolą na skutecz¬ne uwypuklenie danego produktu. Specyfika fotografii reklamowej polega na obiektywnym uchwyceniu rzeczy, przy jednoczesnym zastosowaniu oryginalnej kompozycji, pobudzającej fantazję odbiorcy.

Obecnie wcale nie trzeba zatrudniać profesjonalnego fotografa, aby wykonał dla nas zdjęcia reklamowe. Łatwa dostępność sprzętu fotograficznego sprawia, że każdy z nas będzie w stanie wykonać interesujące zdjęcie, o ile będzie kierował się prostymi zasadami. Podpowiadamy, co jest najistotniejsze, przy przeprowadzaniu reklamowej sesji zdjęciowej.

Przykucie uwagi
Konkurencja jest ogromna a naszą rzeczywistość wypełnia gąszcz obrazów reklamowych. Najistotniejszym zadaniem, jakie stoi przed nami jest zatem przykucie uwagi odbiorcy. Zaintrygowanie klienta jest zaproszeniem do dalszej relacji i sposobem na zbudowanie więzi. Fotografia, która ma przyciągać wzrok każdego przechodnia powinna być więc sugestywna. Chodzi o to, aby powiedziała o produkcie coś więcej, czego nie da się wyczytać z opisu poniżej. Warto docenić aspekt psychologiczny tego rozwiązania. Pamiętaj, że miejsce, w jakim zafunkcjonuje fotografia jest bardzo istotne. Wolisz uniknąć niestosownego lub groteskowego połączenia. Zewnętrzne warunki tworzą kontekst, według którego zdjęcie zostanie zinterpretowane. Powinniśmy również odpowiedzieć na pytanie, jakiego rodzaju emocje ma wywo¬ływać nasza fotografia. Odpowiedź pozwoli na odpowiednie dostosowanie światła i kolorystyki zdjęcia.

Kierowanie wzrokiem
W fotografii reklamowej spotkamy się ze zdjęciami o bardzo różnych kształtach, które pozwalają zaskoczyć przechodnia i zdobyć jego cenną uwagę. Kiedy odbiorca zacznie już przyglądać się fotografii, pewne punkty będzie obserwował jako pierwsze, innym z kolei poświęci znacznie mniej uwagi. Wszystko bowiem zależy od przemyślanej kompozycji, która może sterować uwagą oglądającego. Na zdjęciach reklamo¬wych chodzi zazwyczaj o trzy, cztery punkty, na które kolejno patrzy odbiorca. Są to tak zwane pla¬ny punktowe, poprzez które możemy prowadzić narrację i kierować spojrzeniem tak, aby przechodziło z najważniejszego pierw¬szego punktu do ostatniego. W ten sposób oglądający będzie mógł ogarnąć całą „historię” opowiedzianą na zdjęciu. Wszystkie punkty fotograf może dowolnie narzucić w swoim własnym układzie obrazowym.

Przede wszystkim produkt
Warto podkreślić, że najmocniej wyostrzonym punktem na fotografii powinien być reklamowany produkt. Pierwszy plan po¬winien być wypełniony przez najistotniejsze dla reklamy ele¬menty. Drugi plan jest więc tym wszystkim, co mniej ważne. Są to elementy, które również wypełniają kadr i dopowiadają dalszą historię. Tego rodzaju części obrazu powinno zaznaczać się innym kolorem lub oświetleniem, jednak elementy te powinny w jakiś sensowny sposób współgrać z tym, co dzieje się na planie pierwszym. Chodzi o stworzenie spójnej, wizualnej całości. Dobrze więc jeśli to, co w tle jest delikatnie rozmyte tak, aby nie odwracać uwagi od tego, co najważniejsze, czyli od reklamowanego produktu.

ul. Mobilna 5 25-415 Kraków

800-300-400

kontakt@mojastrona.pl