Z ostatniej chwili

Poruszenie w event marketingu

Dawny event marketing zakładał, że wystarczającym jest zachęcenie do przyjścia na dane wydarzenie. W dalszych etapach, należało zbudować sobie grupę pasjonatów czy wielbicieli, którzy aktywnie skupiali się wokół danej inicjatywy. Następnie, okazało się, że to nie wystarczy, ponieważ ludzi rzeczywiście trzeba zainteresować i zrobić na nich konkretniejsze wrażenie. Nie byłoby to jedna możliwe, bez zastosowania nowoczesnych rozwiązań. Doskonałym przykładem może być brak potrzeby tradycyjnego wymieniania się wizytówkami ze swoim nazwiskiem, ponieważ będzie wystarczyło wzajemne zbliżenie smartfonów. Podobna sytuacja może pojawić się przy dodawaniu znajomych na portalu społecznościowych w trakcie sobotniej imprezy, gdzie wystarczającym okaże się delikatne puknięcie się kubeczkami.

Kolacja w gronie znajomych będzie znacznie bardziej komfortowa, kiedy siadając przy barowym stoliku, oczywiście interaktywnym, będzie możliwe złożenie zamówienia, by obsługujący od razu wiedzieli, co powinni podać. Jeszcze ciekawiej sytuacja wyglądałaby, gdyby pasjonat mody znajdując się na targach nie musiał przebierać się, by zmierzyć daną kreację, ponieważ na podstawie jego sylwetki, interaktywna technologia sama przygotowałaby wirtualną symulację, jakby wyglądał w ubraniu. Na smartfonie pasjonata mody pojawiłaby się wiadomość o promocjach na dany strój i dostępności jego rozmiaru na wybranych stoiskach – gdyby natomiast okazało się, że nie ma takiego rozmiaru, istniałaby możliwość zakupów online. Fotki z każdego eventy można byłoby wrzucić od razu na swój profil portalu społecznościowego lub do wybranego folderu. Dlaczego tylko wśród wszystkich scenariuszy używa się formy „gdyby było możliwe”, skoro urządzenia, ułatwiające powyższe funkcjonalności już są i coraz częściej się po nie sięga? Świetnym przykładem zastosowania tego typu możliwości jest przedsiębiorstwo produkujące słynną coca – colę, które od listopada „czuje magię tych świąt”. W jednym z greckich centrów handlowych, w trakcie największego, przedświątecznego szału zakupowego, umieszczono urządzenie interaktywne, zawierające kamerę w jakości HD oraz czujniki ruchu. Każdy zbliżający się do wirtualnego totemu pojawiał się na ekranie razem z … Mikołajem z coca-colowych reklam. Takie wydarzenie wymaga oczywiście specjalnego upamiętnienia, dlatego kamera, w którą wyposażono urządzenie, pozwala na wykonywanie zdjęć i ich wydruk lub udostępnienie na portalu społecznościowym, na co pozwalał dotykowy ekran interaktywnego urządzenia. Jak więc widać, możliwości jest bardzo wiele – można zarówno wykorzystać ekran interaktywny do wskazywania drogi zagubionym zwiedzającym, którzy nie mogą odnaleźć się wśród kilkuset stoisk targowych, jak i stworzyć własną przestrzeń do rozrywki, wykonać zdjęcia lub przedstawić poważną, biznesową prezentację.

Opcji jest bardzo wiele. Na równie doskonały pomysł wpadli pracownicy przedsiębiorstwa Asics – w trakcie maratonu w Nowym Jorku, kilka lat temu, ustawiono specjalne telebimy, które miały za zadanie motywować biegających. Odległość czterdziestu dwóch kilometrów mogła okazać się mniej męczącą, gdy na dwa kilometry przez metą, na wyżej wspomnianym telebimie pojawiała się krótka animacja, fotografia czy sentencja, którą przygotowali kibice danego sportowca. Przed startem, uczestnicy maratonu zmuszeni byli jednak do zamontowania przy butach tzw. Tagów, czyli drobnych urządzeń o antenie radiowej. Kiedy więc biegacz znajdował się na czterdziestym kilometrze, czujniki wskazywały jego sygnał i prezentowały przeznaczone dla niego treści na telebimie.

Autorzy portalu

logo-footer

Nowe technologie interaktywne. Przykłady zastosowań, stoły interaktywne, podłogi interaktywne. Ciekawostki, informacje, wskazówki sprzętowe. Zapraszamy!

Ekrany dotykowe

Często czytane

Tablice interaktywne w szkole
Wyjątkowe stanowiska targowe
Poruszenie w event marketingu

Nowoczesna technologia (interaktywny stół) na miejsce ulotek
Czy interaktywny stół nie jest zbędnym gadżetem?
Jak działanią podłogi iFloor oraz ściany iWall?
© Copyright atrestudio.pl All Rights Reserved.