5 poważnych błędów popełnianych w edycji fotografii produktowej

5 poważnych błędów popełnianych w edycji fotografii produktowej

W dobie nieskończonej ilości oprogramowania do edycji zdjęć i rozmaitych aplikacji ułatwiających pracę nad zdjęciami, postprodukcja stała się jedną z najważniejszych części pracy fotografa. Mimo to, każdy dobry fotograf powie nam, że moment robienia zdjęcia jest najważniejszy, a oprogramowanie postprodukcyjne powinno być używane tylko do ulepszania dobrych zdjęć, zamiast naprawiania złych. Ponieważ jest mało prawdopodobne, aby jakakolwiek fotografia produktowa wykorzystana dziś w Internecie pozostała niezmieniona, przedstawiamy 5 najczęściej popełnianych błędów w postprodukcji, których należy unikać, aby zapewnić doskonałe ujęcia produktów.

Zaniedbywanie tła

Podczas fotografowania w celu zachowania przejrzystości używane jest białe tło. Chociaż tło może wyglądać na śnieżnobiałe, gdy jesteśmy w studio, zwracajmy na nie szczególną uwagę podczas edycji, używając dostępnych narzędzi rozjaśniania i wybielania. Zapewniając naprawdę białe tło, sprawimy, że produkty będą wyglądać tak, jak chcemy.

Zbyt nasycone obrazy

Chociaż lubimy fotografować tak, aby przyciągnąć wzrok konsumenta, nadmierne nasycenie obrazów może doprowadzić do tego, że wyglądają nienaturalnie lub kreskówkowo. Aby tego uniknąć, w trakcie postprodukcji korzystajmy racjonalnie z wszelkich narzędzi pomagających w nasycaniu zdjęcia.

Niewłaściwe kadrowanie

Oczywiście, możemy pokusić się o wycięcie niepożądanych obiektów z tła naszego zdjęcia, musimy jednak zostawić trochę pustego miejsca, aby przyciągnąć uwagę. Jeśli przycinamy zbyt dużo, nasz produkt za bardzo zbliży się do ram zdjęcia. Jeśli nie zostanie wystarczająco przycięty, będzie wyglądał na zagubiony na zdjęciu, otoczony zbyt dużą białą przestrzenią.

Zwiększenie szumów

"Szumy" to słowo używane do opisu zniekształceń wizualnych na zdjęciach. Może występować w różnych formach, powodując, że obszar obrazu wygląda ziarnisto. Zbyt duża edycja może spowodować zwiększenie poziomu szumów i znaczne pogorszenie jakości obrazu, więc starajmy się unikać zbytniego manipulowania zdjęciami.

Zbytnie wyostrzenie

Chociaż wyostrzanie przydaje się podczas zwalczania szumu lub podczas próby wydobycia szczegółów z fotografii produktowej, zbyt duża ingerencja w ostrość zdjęcia może zepsuć obraz np. podkreślając aspekty obrazu, których nie chcemy uwidaczniać takie, jak zagniecenia na ubraniach. Z funkcji wyostrzania korzystajmy, zatem bardzo ostrożnie.

ul. Mobilna 5 25-415 Kraków

863-632-824

kontakt@atrestudio.pl